Značka: Black Horse | Kód produktu: PM-4ST112441 |
Zodpovednosť za vady: 2 roky | EAN: 8595241364001 |
Wilga alebo Žluva, vyvinutá v Poľsku v polovici 60. rokov, patrí medzi lietadlá, ktoré niektorí považujú za neprekonateľne škaredá - ale žiadny posmievačik nemôže poprieť, že ide o úspešného "ťažného koňa", ktorý odviedol a odvádza veľa užitočnej práce v doprave, pri policajnom hliadkovaní, vlečení vetroňov ... Veľmi osobité tvary lietadla s krátkym vzletom a pristátím sú do značnej miery dôsledkom absencie výkonných plochých motorov vyrábaných vo "východnom bloku". Kým "imperialistické Cessna a Piper" sa mohli tešiť z dobrodenia Lycoming a Continental, českí, poľskí a ruskí konštruktéri to museli "tak nejako vrecúškovať" s pôvodom predvojnovými českými invertnými motormi alebo ruskými hviezdicovými, ktoré hltali (a prskal) olej rovnako ochotne ako benzín.
Polomaketa poľského spojovacieho a prieskumného hornoplošníka pre pohon benzínovým motorom 26-35 ccm. Wilga je vhodná ako prvý obrí model s benzínovým motorom - dokončenie modelu ide rýchlo, nebudete potrebovať drahé serva ani extra nákladnú RC súpravu; a letové vlastnosti klasického príručného hornoplošníka s primerane robustným duralovým podvozkom sú príjemné a bez zákerností.
Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii Balza/ľahká preglejka, motorový kryt je laminátový, odnímateľný. Serva a ostatná elektronika sú uložené v priestore kabíny; výškovka ovládaná pomocou drôtového tiahla, smerovka so spraženou ostrohou pomocou lankového náhonu. Prístup k elektronike umožňujú veľké odklápacie panely na bokoch kabíny; serva a prijímač sú v prevádzke schované pod podlahou maketovo vybaveného kokpitu oživeného figurínami Czesław a Witolda. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na škatuľové preglejkové lôžko s pomocou dištančných stĺpikov.
Dvojdielne krídlo s profilom Clark Y s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovu spojku je klasickej celobalzovej konštrukcie. Štrbinové krídelká aj klapky sú ovládané vždy 2 nezávislými servami uloženými v krídle. Sloty na nábežnej hrane sú pevné.
Chvostové plochy sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Vodorovná chvostová plocha je pre ľahšiu prepravu dvojdielna, s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovu spojku a zaistenými skrutkami a vzperami.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Podvozok je ostruhového typu s rúrkovými hlavnými nohami. Ostroha je riaditeľná, spražená so smerovkou.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídlo a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou Oracover, laminátový kryt motora, trubkový podvozok, riaditeľnú ostrohu, ľahké penové kolesá, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod.
Rozpätie [mm] | 2240 |
Dĺžka [mm] | 1625 |
Plocha krídla [dm2] | 64 |
Hmotnosť [g] | 6400 |
Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
Stavebná náročnosť | S2 |
Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
DLA Wilga | O.S. Wilga | |
Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
Vrtuľa | XOAR 18x8-10” | 18x8-10” |
Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 2x HS-645MG (K), 2x HS-985MG (V+S) | |
Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 2x HS-5685MH (K), 2x HS-5585MH (V+S) | |
RC súprava | min. 8 kanálov |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.