Značka: PELIKAN | Kód produktu: PM-VLPEL9001 |
Zodpovednosť za vady: 2 roky | EAN: 9890100018491 |
Naše obľúbené modely GAMA 2100 a ALPHA 1500 dostali dospelého bračeka! Nový BRAVUS má dôkladnú konštrukciu z penového EPO dômyselne spevnenú výstuhami z uhlíkových rúriek a pásnic. Elegantné tvary moderného vetroňa a krídlo s rozpätím nádherných 2400 mm s „plnou mechanizáciou“ – s ovládanými klapkami a krídelkami. BRAVUS 2400 je vďaka tomu výborný pokračovací model vhodný na rekreačné lietanie v termike aj za miernejších podmienok na svahu a je prakticky hotový! Stačí nasadiť polovice krídla, dvoma skrutkami priskrutkovať vodorovnú chvostovú plochu, pripojiť prijímač a pohonný akumulátor a môžete letieť!
Zachované, samozrejme, zostávajú osvedčené prednosti Gamy – krídlo s veľkou nosnou plochou, ovládané krídelká, klapky, smerovka aj výškovka a pohon výkonným striedavým motorom. Robustná, a pritom veľmi ľahká konštrukcia z penového EPO s uhlíkovými výstuhami zaručuje vynikajúcu odolnosť proti poškodeniu pri havárii alebo aspoň veľmi ľahkú opraviteľnosť, pokiaľ už k nejakej škode dôjde. Na ovládanie vám v zásade stačí aj tá najobyčajnejšia šesťkanálová RC súprava, samozrejme, na plné využitie možností modelu je dobré použiť aspoň sedemkanálový počítačový vysielač s mixmi pre vetroň so 4 servami v krídle. Napájanie zaistí bežný Li-Po trojčlánok 2600 – 3000 mAh – opäť nič náročné, to má dnes každý.
BRAVUS 2400 je výkonný motorový vetroň z vysokoodolného extrudovaného polyolefínu EPO, ktorý je poháňaný striedavým motorom. Trup s namontovaným motorom (s rotačným plášťom, C2836-850 ot./min na V), regulátorom RAY G2 R-50SB s výkonným spínaným BEC stabilizátorom na bezpečné napájanie 6 serv a servami smerovky a výškovky nainštalovanými v kýlovke je vylisovaný z penového EPO. Pevnú „chrbticu“ trupu tvorí uhlíková rúrka. Kryt kabíny je odnímateľný s magnetickými uzávermi. Regulátor otáčok je jednoducho programovateľný pomocou vysielača alebo programovacej karty RAY G2. Napájať ho môžete prostredníctvom LiPo, LiFe aj NiMH akumulátorov. Vrtuľa 9 x 7" je sklopná s turbokuželom s otvorom na vstup chladiaceho vzduchu v strede. Chladiť motor, regulátor a akumulátor pomáhajú ďalšie vstupy chladiaceho vzduchu na bokoch čela, nevyhnutné výstupné otvory na ohriaty vzduch sú na bokoch trupu v priestore pod krídlom. Dvojdielne krídlo s osvedčeným „plachtárskym“ profilom je tiež vylisované z EPO, krídelká a klapky vystužené uhlíkovými pásnicami sú ovládané 2 pármi serv uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami. Poloviny krídla sa spájajú dvoma uhlíkovými rúrkovými spojkami, uvoľneniu polovíc krídla za letu bránia poistné skrutky na spodnej strane krídla.
Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú vylisované z EPO, sú ovládané pomocou drôtových lanovodov. Výškovka je opäť vystužená uhlíkovou pásnicou.
Príprava na let modelu v základnom vyhotovení zahŕňa iba upevnenie chvostových plôch (prilepením stredným sekundovým lepidlom), nasadenie polovíc krídla a pripojenie pohonného akumulátora. Ovládané sú krídelká, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej štvorkanálovú RC súpravu (ak sa uspokojíte s len s ovládaním krídielok, smerovky a výškovky), ale na plné využitie možností modelu je vhodné použiť aspoň šesťkanálovú počítačovú RC súpravu (v tom prípade sa serva klapiek zapájajú pomocou Y-kábla do jedného kanála prijímača) alebo sedemkanálovú súpravu, ktorá umožňuje zapojiť a nastaviť všetky servá samostatne.
Na napájanie modelu Bravus 2400 budete potrebovať trojčlánkový Li-Pol akumulátor 11,1 V s kapacitou aspoň 2600 mAh. Model bez problémov „uvezie“ trojčlánky až do cca 3300 mAh.
BRAVUS 2400 je určený pre mierne pokročilých pilotov, ktorí si chcú len tak pekne rekreačne lietať s výkonným termickým vetroňom. Návod obsahuje dôkladnú tabuľku s odporúčanými výchylkami všetkých kormidiel, takže sa budete môcť dôverne zoznámiť s pokročilým nastavovaním vetroňa s krídelkami a klapkami. Naučíte sa, na čo sú dobré letové režimy poskytujúce vyšší vztlak na krúženie v termike alebo, naopak, zvýšenú prenikavosť na rýchle vyhľadanie ďalšieho stúpajúceho prúdu. Výkon motora je dostatočný na trvalé stúpanie pod uhlom cca 30 – 40°. BRAVUS 2400 citlivo reaguje aj na slabú termiku a nestratí sa ani za miernejších podmienok na svahu. A s ovládanými vztlakovými klapkami, letovými režimy a butterfly brzdou to bude úplne iná rozprávka!
ARF súprava obsahuje: trup vylisovaný z EPO s namontovaným striedavým motorom, sklopnou vrtuľou 9 x 7"a regulátorom otáčok 50 A, 2 servy, krídlo vylisované z EPO s inštalovanými 4 servami, chvostové plochy z EPO, 2 uhlíkové rúrkové spojky krídla a návod.
Rozpätie [mm] | 2385 |
Dĺžka [mm] | 1105 |
Hmotnosť [g] | 1300 – 1360 |
Plocha krídla [dm2] | 31,1 |
Ovládané funkcie | S, V, K(2), M, F(2) |
Náročnosť stavby | S0, S1 |
Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
Motor | *RAY C2836-850 |
Regulátor | *RAY G2 R-50SB |
Vrtuľa | *sklopná s listami 9 x 7" |
Akumulátor | RAY G4 11,1 V 2700 mAh |
Servá | *6x |
RC súprava | min. 7 kanálov, počítačová |
* Súčasť ARF súpravy |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.