Značka: Edicola | Kód produktu: WH-7114001 |
Zodpovednosť za vady: 2 roky |
Model 911S bol vylepšenou verziou modelu 911 a bol určený pre skúsenejších majiteľov a pretekárov. Vozidlo malo za sebou úspešnú kariéru v rallye a pretekoch GT a bolo predurčené stať sa referenciou vo svete súťaží. S výkonnejším motorom sa model 911S začal vyrábať v auguste 1966 a bol vybavený kolesami Fuchs, ktoré sa mali stať symbolom výroby značky Porsche. Motor modelu S dosahoval výkon 160 k, čo bolo o 30 k viac ako v prípade štandardného modelu 911. V nasledujúcom roku bol automobil ďalej vylepšovaný a posilňovaný rôznymi výrobnými verziami. Výroba modelu 911S bola ukončená v roku 1975, keď bol rad H nahradený radom I. Nahradiť vynikajúce auto, akým bolo Porsche 356, nebolo jednoduché. Napriek tomu sa Porsche muselo s týmto problémom vysporiadať už začiatkom 60. rokov. Prvé prototypy nového modelu navrhol Alexander Porsche, nazývaný "Butzi", syn Ferdinanda Antona Porscheho a synovec Ferdinanda Porscheho, tvorcu automobilov Auto Unions a pretekárskych vozidiel Volkswagen. Nové Porsche sa postupne definovalo. Od pôvodného takmer trojdverového dizajnu prešli k skutočnému kupé s prednou časťou, ktorá čiastočne pripomínala model 356, a kokpitom s charakteristickým segmentovým profilom. Na frankfurtskom autosalóne bolo predstavené originálne kupé 2 + 2 901, inovatívne, ale zároveň ukotvené v duchu značky Porsche. Jediné, čo mu chýbalo, bolo definitívne meno. Peugeot protestoval, že trojmiestne označenie vozidla s nulou uprostred je určené výlučne pre jeho cestné vozidlá. Porsche teda zmenilo kód z 901 na 911. Vtedy sa už zrodil mýtus o histórii vozidla. Pôvodne navrhnutý ako jednomotorový model 2000 s výkonom 130 koní prešiel model 911 rýchlym vývojom. Najšportovejšia verzia 911S prišla v roku 1966, v roku, keď 911 debutovala v Le Mans a zvíťazila v triede GT do 2500 cm3. V septembri 1967 bol predstavený druhý modelový rad 911, ktorý dostal označenie A Series. Ponuka sa rozšírila o rôzne výkony, ale všetky vozidlá zostali s motorom z roku 2000: od verzie T (110 k) cez L (130 k) až po S 160. Existoval aj model R s výkonom 210 k, ale ten bol skôr pretekárskym vozidlom. Elektronické vstrekovanie sa objavilo v roku 1968 v modeli 911 E, ktorý mal 140 k. V roku 1969 sa prvýkrát zvýšil zdvihový objem z 2,0 na 2,2 litra v sérii C. Modelový rad 1969 zahŕňal modely 911 T, 911 E so vstrekovaním a 911 S. Medzitým sa v roku 1968 v rade B predĺžil rázvor o 57 mm a v roku 1965 bola k dispozícii konfigurácia Targa, originálne riešenie na polceste medzi kupé a kabrioletom, pomenované na počesť pretekov Targa Florio, v ktorých Porsche už dosiahlo významné víťazstvá. Koncom 60. rokov sa rozšírili súťažné a experimentálne verzie (spomeňme len veľmi špeciálnu a vzácnu 911 ST s motorom 2,4 a neskôr 2,5 litra) a od roku 1971 zaznamenal rad E ďalší objemový zásah, z 2,2 na 2,4 litra. Rok 1972 znamená koniec toho, čo sa považuje za prvú časť histórie modelu 911: v októbri bol predstavený model Carrera RS s objemom 2700 cm3 a v roku 1973 bol modelový rad úplne prepracovaný uvedením radu G a motora s objemom 2,7 litra.
Parametre | |
---|---|
Mierka: | 1/43 |
Limitovaná edícia: | |
Časové zaradenie: | 1964 |
Značka vozidla: | Porsche |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.