Značka: PHOENIX MODEL | Kód produktu: PM-4ST1618 |
Zodpovednosť za vady: 2 roky | EAN: 8936044921433 |
Vought F-4U Corsair bol najvýkonnejším americkým palubným stíhacím lietadlom druhej svetovej vojny. Po vyriešení počiatočných problémov (príliš tuhý podvozok a zlý výhľad z kabíny komplikujúci pristávanie na lietadlových lodiach) sa spolu s Grummany Hellcat postaral o zmetenie japonského letectva z oblohy nad Pacifikom. Stíhačky Corsair úspešne operovali aj vo farbách britskej Fleet Air Arm a z pozemných letísk v eskadrách námornej pechoty. Vo výzbroji US Navy a Marines vydržal až hlboko do 50. rokov, keď sa v úlohe stíhacieho bombardéra významne podieľal na zachytenie úvodného náporu komunistickej Severnej Kórey na začiatku kórejskej vojny...
ARF stavebnica legendárneho amerického námorného stíhacieho lietadla klasickej celobalsovej konštrukcie na pohon dvojtaktmi 20 ccm, štvortaktmi 25 ccm, pre benzínové motory 20 – 22 ccm alebo elektromotory radu Axi 5320-5325 pre skúsenejších pilotov veľkých modelov. Vďaka vysokému stupňu „predpostavenia“ je dokončenie modelu celkom rýchle a ľahké, samozrejme, vzhľadom na veľkosť modelu a zložitosti palubnej elektroniky a mechanizmov zaťahovacieho podvozka to nie je projekt pre začiatočníkov.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Spaľovací motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor na servá smerovky, výškovky, prepúšťací ventil zaťahovacieho podvozku a plynu sa nachádza v trupe nad krídlom; ľahký prístup zaisťuje odnímateľná horná časť trupu.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balsovými rebrami a tuhým poťahom. Krídlo sa nasúva z boku na dve robustné duralové rúrkové spojky. Krídelká aj vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalsovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora. Servá výškovky a smerovky sú uložené v trupe v priestore pred kabínou; smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi, výškovky tiahlami.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Podvozok je pneumatický zaťahovací a ostruhového typu s odpruženými hlavnými nohami.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej deväťkanálovú RC súpravu. Servá vyhovejú štandardné 3 – 5 kg.cm pre plyn, sýtič a prepúšťací ventil podvozka; silné štandardné s ťahom 10-12 kg.cm pre kormidlá a klapky. Vzhľadom na počet a silu použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi s dostatočnou kapacitou s kabelážou s dostatočným prierezom.
Stavebnica obsahuje: postavený a nažehľovacou fóliou potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, pneumatický zaťahovací podvozok, kolesá, palivovú nádrž, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny a obrázkový návod.
Rozpätie [mm] | 1800 |
Dĺžka [mm] | 1467 |
Hmotnosť [g] | 6000 – 6200 |
Plocha krídla [dm2] | 56,3 |
Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, P, F(2) |
Stavebná náročnosť | S3 |
Náročnosť pilotáže | P3 |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.