Stavba legendárneho modelu MTX Tatra V8

Zručnosť a kreativita našich zákazníkov nás neprestáva prekvapovať. Tentoraz sa nám ozval zapálený modelár Peter Kubička, ktorého výzvou bolo postaviť československý superšportový automobil MTX Tatra V8. Zaujíma vás, ako to dopadlo? Peter nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!

Musím sa priznať, že hoci som tento legendárny automobil videl veľakrát, nikdy ma jeho zostavenie dvakrát nelákalo. Všetko sa zmenilo až raz v práci, keď som popíjal kávu so svojím kolegom. Ukázal mi jednu stavbu práve tohto auta a začal ma presviedčať o tom, že by som bol určite schopný model postaviť oveľa lepšie.

Netrvalo to ani dva dni a už som mal nakreslený hrubý návrh stavby a spísané všetko, čo bude treba. Ďalších päť dní som dával dokopy prvý prototyp modelu. Musím povedať, že karoséria z dielne Václava Krála bola pre mňa skutočnou výzvou. Mal by som pravdepodobne zdôrazniť, že model nebol vytlačený na 3D tlačiarni, ale bol zostavený z plastových PSH doštičiek. Keďže je karoséria auta ako oblá, tak aj hranatá, jej vytvarovanie nebolo úplne jednoduché. Napriek tomu som sa snažil, aby jej tvar čo najviac zodpovedal karosérii reálneho vozidla.

Mojím cieľom bolo skonštruovať aj plnohodnotný interiér. Stavba podvozka musela počítať s nasadením karosérie. Štandardne sa stavia najskôr podvozok a až potom karoséria. Nebol by som to však ja, keby som sa nerozhodol stavať naopak.

Najskôr som vymodeloval už spomínanú karosériu a až následne som sa venoval stavbe podvozka. Bral som do úvahy to, že sa pod karosériu musí zmestiť motor, regulátor, servo, zvukový modul, arduino a ďalšie príslušenstvo. Zároveň som musel všetko prepočítať tak, aby karoséria na daný podvozok presne sadla.

Ďalším krokom bolo lakovanie. Na proces lakovania som sa pripravoval asi štyri mesiace. Chcel som, aby bol lak perfektný a realistický. Snažil som sa dosiahnuť čo najlepší výsledok a zároveň som sa bál, aby sa niečo nepokazilo. A ono sa pokazilo… Lak sa mi, bohužiaľ, na troch miestach „zrazil“, preto mi neostávalo nič iné, ako lak postupne odstrániť a začať s prípravou na lakovanie pekne od začiatku.

Pri druhom pokuse som neponechal nič na náhodu a rozhodol som sa lakovať priamo v boxe, v ktorom sa lakujú veľké autá. Všetko dopadlo na výbornú, lak som prebrúsil pod vodou a potom nasledovalo leštenie. Výsledok už posúďte sami.

Na záver by som dodal, že interiér auta je vytvorený podľa fotodokumentácie a je kompletne podsvietený, a to vrátane samotnej palubnej dosky. Model obsahuje iba dva diely, ktoré boli vytlačené na 3D tlačiarni – disky kolies a zadné svetlá. Všetko ostatné je ručne vyrobené na základe predlohy auta, resp. fotografií a ďalších podkladov. Model bol zostavený v mierke 1 : 10.

Autor článku: Tím RCprofi

20. júna 2024

Prečo nakupovať u RCprofi