Remorkér George W. Washburn v službách spoločnosti Cornell Steamboat Company prvýkrát vyplával 10. mája 1890 na rieku Hudson. Parný stroj s výkonom 800 HP napájaný z dvoch kotlov dával lodi rýchlosť až 18 uzlov, vďaka čomu bola vo svojej dobe jedným z najrýchlejších riečnych remorkérov vôbec. Roky potom George W. Washburn ťahal člny s nákladom kameňa, piesku a tehál medzi New Yorkom a Albany a vo svojej priestrannej nadstavbe poskytoval dostatok priestoru pre pohodlnú prepravu cestujúcich.
Stavebnica riečneho remorkéra v rozsype v mierke 1:48 pre pokročilých modelárov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť
náročná na zručnosť a dielenské vybavenie. Každopádne starostlivá a
trpezlivá práca je v lodnom modelárstve nevyhnutná pre dosiahnutie
dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné a husté sekundové lepidlo, "acetónové" modelárske lepidlo, epoxid a lepidlo na lepenie plastikových modelov. Vlastná stavba prebieha podľa perspektívnych výkresov detailne zobrazujúcich konštrukciu danej časti lode. Pre vybrané kľúčové kroky (ako je stavba kostry trupu) slúžia stavebné prípravky z predseknutých preglejkových dielov. Zhotovovanie doplnkov ako sú napríklad rebríky uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1.
Trup je tvorený (rovnako ako u skutočnej lode) kostrou, ktorej chrbticu tvorí kýl s nalepenými rebrami. Všetky diely sú preglejkové, vyrezávané laserom. Obšívka trupu je tvorená balzovými lištami. Použitie mäkkého dreva
uľahčuje ohýbanie a tvarovanie planiek (bez nutnosti namáčania) a ich
následné brúsenie. Pre dosiahnutie zložitejších tvarov ale budete musieť
namáčať v zriedenej čpavkovej vode 1:1 za studena alebo v horúcej vode s
prídavkom tekutého kondicionéra, ale vďaka premyslenej konštrukcii lode
len výnimočne. Paluba je preglejková a nadstavba je z vákuovo lisovaných plastových dielov s balzovou a preglejkovou kostrou z laserom vyrezávaných dielov.
Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať napr. doplnením zasklených okien (v základnom prevedení sú okná naznačené farbou) a vnútorného vybavenia, funkčného osvetlenia a pod. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať...
Pre pohon lode slúži elektromotor radu 500 alebo 600 (nie je súčasťou stavebnice), napájaný zo šesťčlánkového NiMH alebo NiCd akumulátora (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10) alebo 6V oloveného akumulátora. Lodný hriadeľ s puzdrom a spojkou je tiež potrebné dokúpiť. Veľmi vhodné sú kompaktné hriadele s priamou spojkou a prírubou pre upevnenie motora. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora.
Ak budete chcieť použiť maketovú lodnú skrutku (priemer 2"), bude potrebné elektromotor doplniť prevodovkou 2:1 (napr. Graupner Multispeed). Pre tento prípad môžete tiež dokúpiť originálnu sadu od Dumasa obsahujúcu hriadeľ s puzdrom, kardanovou spojkou a kovovou štvorlistou lodnou skrutkou 2" (51 mm).
Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok (aspoň 30 A, podľa motora) a jedno štandardné servo pre kormidlo.
Stavebnica obsahuje: laserom vyrezávané balzové a preglejkové diely, vákuové výlisky záchranných člnov, dosky z mikropenového PVC s predseknutými dielmi, balzové a lipové nosníky, plastové tyčinky, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, sadu samolepiek, výkres lode, obrázkový návod na stavbu.
Dĺžka [mm] | 762 |
Šírka [mm] | 140 |
Výška [mm] | 415 |
Ovládané funkcie | M,LK |
Stavebná náročnosť | S3 |
Náročnosť pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| ECO | Morský vlk |
Motor | Speed 500E s vodným chladením | Speed 500 7.2 V s vodným chladením |
Prevodovka | nie | Graupner Multispeed 2:1
|
Regulátor | Graupner NAVY V30R | Graupner NAVY V30R |
Lodná skrutka
| 3-listá 35 mm
| 4-listá 50 mm
|
Akumulátor | Nosram 7.2 V 2200 mAh NiMH | Nosram 7.2 V 3000 mAh NiMH |
Servá | 1x HS-311 | 1x HS-311 |
RC súprava | minimálne 2 kanály |