Značka: Vilac | Kód produktu: BM-V7721 |
Zodpovednosť za vady: 2 roky | EAN: 0792139008629 |
Vybalený Vilac Môj prvý šach. Šach je technicky úplne v poriadku, čo sa týka vzhľadu, je bez poškodenia. Pôvodný obal je mierne poškodený. Bližšiu špecifikáciu nájdete nižšie. Fotografia je len ilustračná.
Originálny popis nájdete nižšie:
Farebný šach pre najmenších s drevenými figúrkami zvieratiek. Ľahko upútajú pozornosť detí a tie si tak ľahšie osvoja princíp hry. Figúrky sú uložené v látkovom vrecúšku. Balenie obsahuje 32 figúrok. Ilustrovala Ingela P. Arrhenius.
Dokumentácia:
Príručka k mojej prvej šachovej hre
Obsah hry:
Dvaja hráči, "čierny" a biely", majú okrem svojho kráľa 15 ďalších figúr: dámu, 2 strelcov, 2 jazdcov, 2 veže a 8 pešiakov.
Začiatočná pozícia:
Na začiatku hry sú figúrky usporiadané ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v originálnom návode v balení.
Kráľ stojí vždy na políčku D, dáma na políčku E. Začína biely hráč, potom sa hráči striedajú po jednom ťahu. Hráč sa nikdy nemôže vzdať svojho ťahu. V žiadnom ťahu sa figúrka nesmie pohnúť na pole, ktoré je už obsadené inou figúrkou rovnakej farby. Figúrky sa vždy pohybujú na prázdne políčka, jedinou výnimkou je branie súperovej figúrky. V tomto prípade hráč umiestni svoju figúrku na miesto súperovej obsadenej figúrky. Jazdec je jediná figúrka, ktorá môže preskočiť iné figúrky.
Bratie súperovej figúrky spočíva v odstránení tejto figúrky z políčka a umiestnení figúrky, ktorá ju vzala, na to isté políčko.
Cieľom hry je dať mat súperovmu kráľovi.
Šach nastáva vtedy, keď ťahom napadnete súperovho kráľa, t.j. posuniete figúrku tak, aby potenciálne mohla vziať kráľa ďalším ťahom, to sa nazýva mat. Ak takáto situácia nastane, súper je povinný zahrať, aby hrozbu odvrátil. Napríklad potiahnuť kráľa na pole, ktoré nie je napadnuté, alebo umiestniť inú figúru pred kráľa a tým odvrátiť útok alebo vziať útočiaci kameň.
Ak neexistuje ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat alebo šach mat, teda koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, preto sa počas šachovania položí ležmo na šachovnicu.
Ako sa figúrky pohybujú:
Hra je zaujímavá tým, že každá figúrka sa pohybuje inak.
Kráľ
Môže sa posunúť o jedno políčko všetkými smermi, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozené figúrkami jeho spoluhráča. Dvaja králi nikdy nemôžu byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach súperovmu kráľovi. Kráľ nemôže byť nikdy braný. Ak hráč zaútočí na súperovho kráľa, musí ho upozorniť vyslovením slova "šach"
.Kráľ
Je najsilnejšou postavou, pretože sa môže pohybovať všetkými smermi, a to ľubovoľným počtom polí. Nesmie však pri tom preskočiť inú figúrku.
Jezdec
Jezdec sa nepohybuje v priamke ako ostatné figúrky, ale z jedného políčka na druhé v tvare písmena L. Môže preskakovať vlastné aj súperove figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve políčka dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby kopíroval písmeno L. Nikdy však nie diagonálne. Pozri obrázok v návode.
Strieľačka
Pohybuje sa a berie postavy v diagonálach. Môže sa pohybovať koľko políčok chce, ale len v jednom smere pri každom ťahu. Nesmie preskakovať figúrky. Pohyb po diagonálach znamená, že žiadny ťah nemôže zmeniť farbu políčka, na ktorom strelec stojí.
Veža
Pohybuje sa horizontálne a vertikálne na ľubovoľnú vzdialenosť. Môže sa presunúť zo svojho políčka do políčka, ktoré sa nachádza buď v tom istom riadku, alebo v tom istom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá sa nachádza na jeho ceste.
Pešiak
Posunie sa o jedno políčko dopredu, okrem prvého ťahu, keď sa môže posunúť o dve políčka, ak si to želá. Pešiak sa pohybuje len vertikálne, okrem prípadu, keď berie súperove figúrky, vtedy sa pohybuje diagonálne, podobne ako strelec. Vždy sa však posunie o jedno políčko. Akonáhle pešiak dosiahne 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" na inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča aj na figúrku, ktorá bola braná súperom. Dáma je najlepšou voľbou, ak už bola braná.
Švédska výtvarníčka Ingela Peterson Arrhenius sa narodila v roku 1967. Umenie a dizajn mali vždy miesto v jej živote a pred tým, ako sa začala jej kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala ako umelecká riaditeľka v Štokholme. Potom študovala reklamu a grafický dizajn na umeleckej škole tiež v Štokholme. V roku 1992 založila vlastnú ilustrátorskú firmu na voľnej nohe a pracovala na medzinárodnej úrovni v oblasti reklamy, dizajnu, vydavateľstva... V minulosti vytvorila návrhy potlače pre látky, tapety, kancelárske potreby, pracovala aj na obaloch, produktovom dizajne, bytových doplnkoch a hračkách. Jej plagáty a dizajnové hračky možno nájsť po celom svete. Má vášeň pre retro štýl, ktorý je jasne viditeľný v jej práci a tiež v jej nadšení pre typografiu a farby. V súčasnosti žije v Štokholme s manželom a dvoma synmi.
Parametre | |
---|---|
Materiál: | drevo |
Vek: | 6+ |
Pohlavie: | univerzálny |
Farba: | zmes farieb |
Počet v kartóne: | 4 |
Dizajn: | Ingela P. Arrhenius |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.