Od roku 1947 začala spoločnosť `Draisinenbau Dr. Alpers & Co KG` vyrábať automobily pod názvom `Wendax`. Okrem modelu Aero WS 700 továreň ponúkala aj dodávku. Krátkodobý predajný úspech podnietil majiteľa spoločnosti Dr. Adolfa Alpersa k urýchleniu rozvoja firmy. Jeho zámerom bola limuzína podľa vzoru Borgward Hansa 1500. V mimoriadne krátkom čase niekoľkých mesiacov bol nový osobný automobil navrhnutý a uvedený do výroby.
Vysoké kapacitné využitie závodu s typom Aero a obnovenie výroby ručných vozňov pre železnice viazalo všetkých pracovníkov, takže na intenzívne testovanie nového automobilu neboli kapacity. Predajná cena bola uvedená presne 5 750 DM. Cena bola vypočítaná mimoriadne prísne, takže sotva priniesla zisk, ale na scéne spôsobila senzáciu!
Ako sa však rýchlo ukázalo, kalkulácia Dr. Adolfa Alpersa nevyšla.
Počiatočná eufória z rýchleho sedanu s rýchlosťou 102 km/h, označeného ako WS 750, ktorý bol prvýkrát k dispozícii v roku 1950, sa rýchlo vyparila. Príčinou boli obrovské kvalitatívne a konštrukčné nedostatky. Reklamácie viedli k potrebe opravárenských kapacít. Pracovníci museli byť stiahnutí zo sériovej výroby, takže sľubované krátke dodacie lehoty nových automobilov už nebolo možné dodržať. Napokon posledný osudový úder utrpel známy novinár Werner Oswald, keď v roku 1951 uverejnil v automobilovom časopise "Das Auto" článok "In Sachen Wendax" ("O Wendaxe").
V roku 1951 musel Dr. Adolf Alpers vyhlásiť bankrot svojej divízie pre konštrukciu vozidiel.
Továreň na hamburskej ulici Wendestraße opustilo len 55 vozidiel Wendax WS 750.
Parametre |
Mierka: |
1/43 |
Časové zaradenie: |
1950 |
Limitovaná edícia: |
|
Značka vozidla: |
Wendax |