Prakticky hotový model školského motorového vetroňa z takmer nezničiteľného extrudovaného penového polypropylénu (EPP) so striedavým motorom. Ovládaná smerovka, výškovka a krídelká. Osadený striedavý motor, regulátor a 4 serva.Zobraziť celý popis

FUNTIC je spoľahlivý školský a cvičný ťahúň skonštruovaný od A do Z pre začínajúcich pilotov, ktorých prevedie od úvodného osekávania pristávacej plochy až k základným akrobatickým obratom a termickému plachteniu. Rovnako tak poteší rekreačného víkendového letca, ktorým poskytne skladný a ľahko prepraviteľný model pre dokonale relaxačné polietanie. Priestranná predná časť trupu navyše umožňuje umiestnenie "užitočného zaťaženia", ako je kamera, ktorá bude mať voľný výhľad pred model nerušený otáčajúcou sa vrtuľou.
FUNTIC je školský a cvičný motorový vetroň z vysoko odolného extrudovaného polypropylénu EPP poháňaný striedavým motorom. Vďaka svojej koncepcii s motorom uloženým na pylóne za krídlom veľmi dobre odoláva hrubšiemu zaobchádzaniu a znáša aj tvrdšie "čuchometrické" zapichnutie provy do rodnej hrudy, ktoré by u klasických modelov s motorom provy viedli prinajmenšom k poškodeniu vrtule.
Trup s namontovaným striedavým motorom (s rotačným plášťom, C2830 s 1200 ot./min na V) uloženým v pylóne za krídlom so sklopnou vrtuľou, osadeným programovateľným 30 A regulátorom Hobbywing a servami smerovky a výškovky je vylisovaný z penového EPP. Kryt kabíny je odnímateľný s magnetickým uzáverom vzadu a penovým čapom vpredu. Dvojdielne krídlo je tiež vylisované z EPP, krídelka sú ovládané 2 servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Polovice krídla sa spájajú uhlíkovou rúrkovou spojkou; uvoľnenie polovíc krídla za letu bránia zaisťovacie skrutky na spodnej strane krídla. Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú vylisované z EPP, sú ovládané pomocou drôtových lanovodov. Chladenie motora napomáha vstup chladiaceho vzduchu v nábežnej časti pylónu, chladiaci vzduch prúdi kanálmi okolo plášťa motora.
Príprava k letu zahŕňa iba priskrutkovanie chvostových plôch, nasadenie polovíc krídla, zapojenie prijímača a pripojenie pohonného akumulátora. Ovládané sú krídelká, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom štvorkanálovú RC súpravu. V tom prípade sa obe servá krídeliek zapájajú pomocou Y-kábla do jedného kanála. Pri zapájaní prijímača sa riaďte návodom na obsluhu vašej RC súpravy. Ideálne je, ak máte aspoň šesťkanálovú počítačovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie serv krídeliek a ovládanie otočného držiaka kamery. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; pre začiatok odporúčame 50% - tj. výchylka krídelka dole je polovičná v porovnaní s výchylkou hore. Užitočné je tiež mixovať krídelká tak, aby sa súčasne vychyľovali nahor vo funkcii aerodynamickej brzdy pre uľahčenie pristátia. To oceníte na menších pristávacích plochách a zvlášť pri lietaní na svahu. Pri nastavovaní aerodynamických bŕzd dbajte na to, aby aj pri plnom vychýlení krídeliek nahor vo funkcii brzdy bola zachovaná možnosť ich plnej výchylky hore v úlohe krídeliek.
Tip: Ako tuningové príslušenstvo môžete dokúpiť držiak pre kamery GoPro (kat. Č. 4ST1493-S12). Umiestňuje sa do prednej časti kabíny a vďaka vstavanému servu umožňuje diaľkovo ovládať otáčanie kamery vo vodorovnej rovine. Náklon kamery vo zvislej rovine je ručne nastaviteľný na zemi.
FUNTIC je určený pre začiatočníkov ako vždy dodávame - pod dohľadom skúseného pilota, rovnako ako pre každého, kto si chce len tak pekne rekreačne polietať. Jeho letové vlastnosti sú príjemné a nezáludné. Model vás zoznámi s plnohodnotným riadením modelu okolo všetkých troch osí; so správnym koordinovaným ovládaním smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keď nájdete" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo (polo) maketou akéhokoľvek druhu. Zmenou pomeru dĺžok pák na servo a kormidlom môžete nastavovať veľkosti výchyliek vo veľkom rozmedzí. Začiatočník začne s malými výchylkami, bezpečnými aj pri nadmernom "kormidlovaní"; skúsený pilot si nastaví veľké, umožňujúce aj trošku tej základnej vetroňovej akrobacie - premety, sudové výkruty, súvratové zákruty idú Funticu celkom dobre! Výkon motora je dostatočný pre živé stúpanie a prípadné nesenie ľahkej kamery, model pritom nie je nadmerne premotorovaný, čo by mohlo robiť problémy začínajúcim pilotom. Funtic vie využiť aj nie príliš silnú termiku a na oblohe dokáže vydržať "celé veky".
Pre napájanie Funticu budete potrebovať trojčlánkový Li-poly akumulátor 11.1 V s kapacitou aspoň 1300 mAh (zaťažiteľnosť 20C). Model ale bez problémov "uvezie" trojčlánky až do cca 1800-2200 mAh.
ARF set obsahuje: trup vylisovaný z EPP s namontovaným striedavým motorom, sklopnou vrtuľou 8x6", regulátorom otáčok 30A a 2 servami, krídlo vylisované z EPP s inštalovanými 2 servami, chvostové plochy z EPP, uhlíkovú rúrkovú spojku krídla a podrobný návod k stavbe a lietaniu.
| Rozpätie [mm] | 1630 |
| Dĺžka [mm] | 1185 |
| Hmotnosť [g] | 930 - 970 |
| Plocha krídla [dm2] | 31.9 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K,M |
| Stavebná náročnosť | S0 |
| Náročnosť pilotáže | P1,P2 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| Motor | *C2830 - 1200KV |
| Regulátor | *Skywalker 30 A (lineárna BEC 5 V/2 A) |
| Akumulátor | FOXY G2 11,1 V 1300 mAh |
| Vrtuľa | *8x6” sklopná |
| Serva | *4x 9g |
| RC súprava | aspoň štvorkanálová |
| *) Súčasť ARF setu | |
FUNTIC je spoľahlivý školský a cvičný ťahúň skonštruovaný od A do Z pre začínajúcich pilotov, ktorých prevedie od úvodného osekávania pristávacej plochy až k základným akrobatickým obratom a termickému plachteniu. Rovnako tak poteší rekreačného víkendového letca, ktorým poskytne skladný a ľahko prepraviteľný model pre dokonale relaxačné polietanie. Priestranná predná časť trupu navyše umožňuje umiestnenie "užitočného zaťaženia", ako je kamera, ktorá bude mať voľný výhľad pred model nerušený otáčajúcou sa vrtuľou.
FUNTIC je školský a cvičný motorový vetroň z vysoko odolného extrudovaného polypropylénu EPP poháňaný striedavým motorom. Vďaka svojej koncepcii s motorom uloženým na pylóne za krídlom veľmi dobre odoláva hrubšiemu zaobchádzaniu a znáša aj tvrdšie "čuchometrické" zapichnutie provy do rodnej hrudy, ktoré by u klasických modelov s motorom provy viedli prinajmenšom k poškodeniu vrtule.
Trup s namontovaným striedavým motorom (s rotačným plášťom, C2830 s 1200 ot./min na V) uloženým v pylóne za krídlom so sklopnou vrtuľou, osadeným programovateľným 30 A regulátorom Hobbywing a servami smerovky a výškovky je vylisovaný z penového EPP. Kryt kabíny je odnímateľný s magnetickým uzáverom vzadu a penovým čapom vpredu. Dvojdielne krídlo je tiež vylisované z EPP, krídelka sú ovládané 2 servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Polovice krídla sa spájajú uhlíkovou rúrkovou spojkou; uvoľnenie polovíc krídla za letu bránia zaisťovacie skrutky na spodnej strane krídla. Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú vylisované z EPP, sú ovládané pomocou drôtových lanovodov. Chladenie motora napomáha vstup chladiaceho vzduchu v nábežnej časti pylónu, chladiaci vzduch prúdi kanálmi okolo plášťa motora.
Príprava k letu zahŕňa iba priskrutkovanie chvostových plôch, nasadenie polovíc krídla, zapojenie prijímača a pripojenie pohonného akumulátora. Ovládané sú krídelká, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom štvorkanálovú RC súpravu. V tom prípade sa obe servá krídeliek zapájajú pomocou Y-kábla do jedného kanála. Pri zapájaní prijímača sa riaďte návodom na obsluhu vašej RC súpravy. Ideálne je, ak máte aspoň šesťkanálovú počítačovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie serv krídeliek a ovládanie otočného držiaka kamery. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; pre začiatok odporúčame 50% - tj. výchylka krídelka dole je polovičná v porovnaní s výchylkou hore. Užitočné je tiež mixovať krídelká tak, aby sa súčasne vychyľovali nahor vo funkcii aerodynamickej brzdy pre uľahčenie pristátia. To oceníte na menších pristávacích plochách a zvlášť pri lietaní na svahu. Pri nastavovaní aerodynamických bŕzd dbajte na to, aby aj pri plnom vychýlení krídeliek nahor vo funkcii brzdy bola zachovaná možnosť ich plnej výchylky hore v úlohe krídeliek.
Tip: Ako tuningové príslušenstvo môžete dokúpiť držiak pre kamery GoPro (kat. Č. 4ST1493-S12). Umiestňuje sa do prednej časti kabíny a vďaka vstavanému servu umožňuje diaľkovo ovládať otáčanie kamery vo vodorovnej rovine. Náklon kamery vo zvislej rovine je ručne nastaviteľný na zemi.
FUNTIC je určený pre začiatočníkov ako vždy dodávame - pod dohľadom skúseného pilota, rovnako ako pre každého, kto si chce len tak pekne rekreačne polietať. Jeho letové vlastnosti sú príjemné a nezáludné. Model vás zoznámi s plnohodnotným riadením modelu okolo všetkých troch osí; so správnym koordinovaným ovládaním smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keď nájdete" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo (polo) maketou akéhokoľvek druhu. Zmenou pomeru dĺžok pák na servo a kormidlom môžete nastavovať veľkosti výchyliek vo veľkom rozmedzí. Začiatočník začne s malými výchylkami, bezpečnými aj pri nadmernom "kormidlovaní"; skúsený pilot si nastaví veľké, umožňujúce aj trošku tej základnej vetroňovej akrobacie - premety, sudové výkruty, súvratové zákruty idú Funticu celkom dobre! Výkon motora je dostatočný pre živé stúpanie a prípadné nesenie ľahkej kamery, model pritom nie je nadmerne premotorovaný, čo by mohlo robiť problémy začínajúcim pilotom. Funtic vie využiť aj nie príliš silnú termiku a na oblohe dokáže vydržať "celé veky".
Pre napájanie Funticu budete potrebovať trojčlánkový Li-poly akumulátor 11.1 V s kapacitou aspoň 1300 mAh (zaťažiteľnosť 20C). Model ale bez problémov "uvezie" trojčlánky až do cca 1800-2200 mAh.
ARF set obsahuje: trup vylisovaný z EPP s namontovaným striedavým motorom, sklopnou vrtuľou 8x6", regulátorom otáčok 30A a 2 servami, krídlo vylisované z EPP s inštalovanými 2 servami, chvostové plochy z EPP, uhlíkovú rúrkovú spojku krídla a podrobný návod k stavbe a lietaniu.
| Rozpätie [mm] | 1630 |
| Dĺžka [mm] | 1185 |
| Hmotnosť [g] | 930 - 970 |
| Plocha krídla [dm2] | 31.9 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K,M |
| Stavebná náročnosť | S0 |
| Náročnosť pilotáže | P1,P2 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| Motor | *C2830 - 1200KV |
| Regulátor | *Skywalker 30 A (lineárna BEC 5 V/2 A) |
| Akumulátor | FOXY G2 11,1 V 1300 mAh |
| Vrtuľa | *8x6” sklopná |
| Serva | *4x 9g |
| RC súprava | aspoň štvorkanálová |
| *) Súčasť ARF setu | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.