Podvozok IF14-II bol vytvorený z pôvodného IF14, ale náš dizajnér aj tímoví jazdci si uvedomili, že ide takmer o úplne novú platformu.
Koncept dizajnu:
- Vytvoriť excelentnú odozvu riadenia a trakciu pre jazdcov všetkých úrovní.
- Zlepšiť stabilitu a znížiť čas na kolo počas druhej polovice pretekov.
- Zvýšiť výkonnosť v zákrutách pomocou zlepšeného vyváženia predných a zadných ramien zavesenia.
- HLINÍKOVÉ SPOJOVAČKY: Všetky spojovačky sú vyrobené z tvrdého hliníka (duralumin) s červeným eloxovaním. Vysoká pevnosť a nízka hmotnosť pomáhajú držať tehlice a maximalizujú priľnavosť pneumatík.
- VYSOKOKVALITNÉ GUĽKOVÉ LOŽISKÁ: V celom podvozku sú použité vysokopresné guľkové ložiská. Pre IF14-2 sa použila verzia mazaná olejom, čo ďalej znižuje odpor.
- VYSOKOPRESNÉ A ODOLNÉ 4,9 MM OCEĽOVÉ ČAPY: V celom podvozku IF14-2 sa použili odolné a vysokopresné 4,9 mm guľové čapy z tvrdenej ocele s extra hladkým povrchom. Dostupné sú aj voliteľné titánové čapy, ktoré umožňujú zníženie hmotnosti cca o 8 gramov.
- VYSOKOPRESNÉ A ĽAHKÉ DVOJKĹBOVÉ CVD POLOSI: IF14-2 má vpredu dvojkĺbové CVD polosi na výrazné obmedzenie vibrácií. Vzadu je vybavený ľahkými hliníkovými polosami.
- NOVONAVRHNUTÝ DVOJREMIENKOVÝ POHON: Na optimalizáciu rozloženia hmotnosti a dĺžky predného a zadného remienka sme otestovali všetky dostupné pozície motora a spuru. Na základe testovania a spätnej väzby, zhromaždenej našimi testovacími jazdcami, sme posunuli koleso spuru dopredu pred motor, a to so zachovaním pôvodnej pozície motora z IF-14. Toto rozloženie poskytlo najlepší cit v riadení pod plynom aj mimo neho a umožňuje autu udržiavať konštantné tempo v priebehu celého závodu.
- NOVONAVRHNUTÁ SPOJKA RIADENIA S NASTAVENÍM ACKERMANNU: Z modelu IF14 sa použilpreverený dvojosový systém riadenia, ale teraz navyše so spojkou s nastavením Ackermannu. Použitím týchto vymeniteľných spojok je teraz možné rýchlo nastaviť charakteristiku riadenia podľa aktuálnych podmienok na trati.
- NOVONAVRHNUTÉ KARBÓNOVÉ PLATY PODVOZKA: Flexia podvozka je kritickým faktorom, ovplyvňujúcim charakteristiku riadenia elektrických cestovných vozidiel. Layout podvozka IF14-2 bol kompletne prepracovaný na základe dát, zhromaždených z pôvodného podvozka IF14. Tento nový dizajn taktiež berie do úvahy pozíciu a počet skrutiek, ktoré boli použité na spojenie prehriadok a držiaka motora. Spolu s novým horným platom a mostíkom nastavenia flexie môže byť celková flexia podvozka nastavená tak aby dokonale zodpovedala všetkým typom tratí.
- NOVONAVRHNUTÉ DRŽIAKY SPODNÝCH RAMIEN A ZAVESENIA: Držiaky spodných ramien nasledujú „oddelený“ štýl, ktorý bol inšpirovaný IF14, ale teraz sú odľahčené a upevnené priamo k fixnému bloku zavesenia na podvozku. Medzi držiakmi a blokom zavesenia sa môžu umiestniť špeciálne podložky na precízne nastavenie geometrie.
- NOVONAVRHNUTÁ SPODNÁ PREHRIADKA A DRŽIAK ZAVESENIA: Držiaky zavesenia sú teraz oddelené od spodných prehriadok a upevnené priamo k platu podvozka. To zvýšilo tuhosť okolo prednej a zadnej prehriady na dosiahnutie priamejšieho pocitu z riadenia.
- NOVONAVRHNUTÝ NASTAVITEĽNÝ DRŽIAK HORNÝCH SPOJOK: Nový horný držiak spojok je teraz oddelený od hornej prehriadky. To umožňuje jemné nastavenie jeho pozície pomocou podložiek, umožňujúci ešte širší rozsah a vyššiu jemnosť nastavenia geometrie.
- NOVONAVRHNUTÝ MOSTÍK NA NASTAVENIE FLEXA HORNÉHO PLATA: Flexia podvozka a jej kontrola sú kľúčovými prvkami, ovplyvňujúcimi výkonnosť auta na trati, a preto sme pre IF14-2 vyvinuli nový mostík na nastavenie flexie horného plata, ktorý umožňuje nastavenie flexie podvozka v zadnej časti auta. Flexia podvozka môže byť nastavená v troch rôznych úrovniach pomocou výmeny alebo vybratia nastaviteľného mostíka. Vďaka tomu ste schopní dokonale vyvážiť flexiu podvozka a tuhosť náklonu.
- NOVONAVRHNUTÁ KARBÓNOVÁ ZADNÁ VÝSTUHA: Ďalším dielom, dodávajúcim širšiu možnosť nastavenia flexie zadnej časti podvozka, je karbónová zadná výstuha. Charakteristika flexie spodného plata podvozka v zadnej časti môže byť nastavená na vyváženie medzi trakciou a riadením.
- NOVONAVRHNUTÁ, ĽAHKÁ PREDNÁ PEVNÁ OS: Novonavrhnutá predná pevná os je teraz vyrobená z ľahkého plastu s vymeniteľnými miskami. Jej odolnosť a ľahkosť pomáhajú zlepšiť odozvu plynu a ovládateľnosť. Môžu sa použiť aj voliteľné hliníkové misky na ďalšiu redukciu hmotnosti.
- NOVONAVRHNUTÁ STREDOVÁ OSA A DRŽIAK KOLESA SPURU: Novonavrhnuté plastové stredové koleso je väčšie (21T), ponúka lepšiu účinnosť náhonu a minimalizuje preskakovanie remienka. Os hriadeľa, uchytená k držiaku motora na konzole, má 3 guľkové ložiská a prispieva k zvýšeniu pevnosti uloženia stredového kolesa a spuru.
- NOVONAVRHNUTÝ HLINÍKOVÝ INTEGROVANÝ DRŽIAK MOTORA: Novonavrhnutý držiak motora, frézovaný z hliníka 7075T6, je extrémne tuhý a drží konzolu stredovej osi pevne na svojom mieste. Držiak motora obsahuje dve vodiace kolesá zadného remienka na jeho optimálne napnutie a minimálne preskakovanie. Použitím rôzneho počtu skrutiek na uchytenie k platu, možno tiež ďalej nastaviť flexiu podvozku.
- NOVONAVRHNUTÝ HLINÍKOVÝ INTEGROVANÝ DRŽIAK SERVA: Nový držiak serva, frézovaný z hliníka 7075T6, má jednoduchý tvar a nízku hmotnosť, ale drží servo pevne na svojom mieste. Držiak je upevnený k prednej časti podvozka na lepšiu odozvu riadenia a flexiu podvozka.
- NOVONAVRHNUTÝ DRŽIAK BATÉRIE: Novonavrhnutý držiak batérie umožňuje jej jednoduchú a rýchlu výmenu bez narušenia flexie podvozka a podporuje batérie rôznej hrúbky. Navyše môže byť nastavená pozícia batérie zľava doprava na dovyváženie auta.
- PROGEAR PLANETOVÝ DIFERENCIÁL: Štandardom v IF14-2 je Progear diferenciál s podporou guľkových ložísk na osiach diferenciálu a na dlhodobo hladký a stabilný chod. Na ľahkú údržbu sa môžu misky diferenciálu vymenené bez nutnosti rozloženia tela diferenciálu. Môžu sa použiť aj voliteľné hliníkové misky na ďalšiu redukciu hmotnosti.
Pokiaľ sa chystáte pretekať, je vhodné prispôsobiť výber elektroniky podľa kategórie.
Príklad kategórií:
- Stock 21.5T – 21,5-závitový motor a regulátor bez časovania, schválená batéria a pneumatiky
- Stock 17.5T – 17,5-závitový motor a regulátor bez časovania, schválená batéria a pneumatiky
- Stock 13.5T – 13,5-závitový motor a regulátor bez časovania, schválená batéria a pneumatiky
- Modified – ľubovoľný motor (napr. 4.5T) a regulátor s časovaním, schválené pneumatiky
Konkrétne kategórie a ich regulácia sa môžu na rôznych pretekoch líšiť – často sa požaduje aj výber z predpísaných karosérií alebo rôzna minimálna hmotnosť auta a pod. Odporúčame naštudovať priamo tam, kam chcete vyraziť.
Mierka | 1 : 10 |
Rázvor [mm] | 256 |
Šírka [mm] | 198 |
Typ podvozka | cestný, pretekársky |
Typ motora | striedavý, jednosmerný |
Li-Pol [čl.] | 2 |
Pohon | 4 x 4 |
Parametre |
Kompletná súprava pripravená na jazdu : |
|
Typ RC auta: |
Cestné (on-road) |
Mierka: |
1/10 |
Akumulátor a nabíjanie |
Akumulátor súčasťou balenia: |
|
Nabíjačka súčasťou balenia: |
|
Typ: |
Li-Pol |
Spôsob nabíjania: |
nabíjač nie je súčasťou |
Vlastnosti modelu |
Pohon RC auta: |
4WD (4x4) |
Motor/motory: |
bez motora |