Prakticky dokončený polomaketa českého cvičného a turistického lietadla s rozpätím 1600 mm z takmer nezničiteľnej extrudovanej polyolefínovej peny (EPO) vystuženej uhlíkom. Vybavený striedavým motorom C3548-800, trojlistou vrtuľou 10x6", regulátorom R-50SB a 7 mikroservami. Ovládané krídla, klapky, smerovka, výškovka, riadená predná noha a otáčky motora; funkčné LED svetlá. Pre 4S LiPo 2600-3300 mAh (min. 30C).Zobraziť celý popis

V roku 2009 založil renomovaný letecký konštruktér Milan Bříštěla spolu so synom Martinom spoločnosť BRM AERO s.r.o. Ich úplne prvý stroj, Bristell Classic, dvojmiestny nízkoletiaci dvojplošník s trojkolesovým nosným podvozkom kategórie ultraľahkých lietadiel, mal obrovský úspech (po celom svete ich lieta viac ako 600) a umožnil im pokračovať vo vývoji a výrobe ďalších typov. Najnovším prírastkom je Bristell B23, dvojmiestny, celokovový, celokompozitový cvičný stroj s hlavným podvozkom certifikovaný podľa EASA CS-23/U.S. 14 CFR (FAR) Part 23. Vybavený moderným "skleneným" kokpitom a najnovšou avionikou je "dospelý" B23 ideálnym lietadlom pre letecké školy a základný výcvik pilotov, ako aj pre leteckú turistiku a lietanie pre zábavu. A teraz si môžete užiť lietanie s polomaketou s rozpätím 1600 mm poháňanou výkonným striedavým motorom!
Trup je vyrobený z vysoko odolnej EPO (extrudovaný polyolefín) peny s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstužami. V priekope je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-800 s trojlistou vrtuľou 10x6" a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným stabilizátorom výkonu BEC potrebným na poháňanie 7 serv na palube. Kryt kokpitu je odnímateľný, upevňuje sa pomocou kolíka vpredu a dvoch mechanických západiek vzadu. V priestore kabíny nájdete dostatok miesta pre napájací akumulátor a prijímač.
Krídlo modelu z peny EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na svojom mieste je upevnené pomocou skrutiek. Krídielka a klapky sú nezávisle ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami každé a sú tu funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá.
Chvostové plochy sú tiež vyrobené z penového EPO. Servá kormidiel a výškovky sú umiestnené v kýlovke a horizontálnom stabilizátore; kormidlá sú ovládané krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Podvozok je pevnej trojkolesovej konštrukcie s drôtom riadenou prednou nohou a duralovým hlavným podvozkom; všetky kolesá sú vybavené elegantnými aerodynamickými krytmi.
Model je poháňaný striedavým motorom triedy C3548-800 s regulátorom KAVAN R-50SB s 50 A.
Na napájanie modelu budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600-3300 mAh s nabíjateľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby ste dosiahli čo najlepšiu polohu ťažiska bez dodatočného zaťaženia.Na ovládanie modelu v núdzových situáciách si vystačíte so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií - v základnej verzii sú krídielka, klapky, smerovka a servo prednej nohy pripojené vždy len k jednému kanálu prostredníctvom káblovej dosky nainštalovanej v priestore kabíny. Táto doska zabezpečuje aj napájanie LED svetiel. Ideálne je samozrejme použiť aspoň sedemkanálovú počítačovú RC súpravu umožňujúcu nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami, čo je dnes možné aj s cenovo dostupnými modelmi Radiolink AT9S alebo AT10II alebo Futaba T6K alebo T10J. V tomto prípade musia byť servá krídielok a klapiek prepojené štyrmi samostatnými (15-30 cm) predlžovacími káblami. V príručke samozrejme nájdete dôkladnú tabuľku s osvedčenými predvolenými nastaveniami výchyliek kormidiel, takže B23 ľahko pripravíte na let, aj keď to môže byť váš prvý model s plnou mechanizáciou" krídla.
Stavebnica ARF obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z peny EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom, 7 servami a LED svetlami, prijímač KAVAN R8 a návod.
Upozornenie
Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pri prevádzke bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (bežných modelov lietadiel, multikoptér, dronov), ktoré majú hmotnosť viac ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný snímač schopný akýmkoľvek spôsobom zachytávať osobné údaje, povinní sa zaregistrovať (v Českej republike na Úrade pre civilné letectvo). Ďalšie informácie nájdete tu: Registrácia prevádzkovateľov a pilotov dronov
| Rozpätie [mm] | 1600 |
| Dĺžka [mm] | 1151 |
| Hmotnosť [g] | 2100 |
| Plocha krídla [dm2] | 36.8 |
| Vlastnosti | S,V,K(2),M,F(2),Luková noha |
| Obťažnosť konštrukcie | S0,S1 |
| Obťažnosť pilotáže | P2 |
V roku 2009 založil renomovaný letecký konštruktér Milan Bříštěla spolu so synom Martinom spoločnosť BRM AERO s.r.o. Ich úplne prvý stroj, Bristell Classic, dvojmiestny nízkoletiaci dvojplošník s trojkolesovým nosným podvozkom kategórie ultraľahkých lietadiel, mal obrovský úspech (po celom svete ich lieta viac ako 600) a umožnil im pokračovať vo vývoji a výrobe ďalších typov. Najnovším prírastkom je Bristell B23, dvojmiestny, celokovový, celokompozitový cvičný stroj s hlavným podvozkom certifikovaný podľa EASA CS-23/U.S. 14 CFR (FAR) Part 23. Vybavený moderným "skleneným" kokpitom a najnovšou avionikou je "dospelý" B23 ideálnym lietadlom pre letecké školy a základný výcvik pilotov, ako aj pre leteckú turistiku a lietanie pre zábavu. A teraz si môžete užiť lietanie s polomaketou s rozpätím 1600 mm poháňanou výkonným striedavým motorom!
Trup je vyrobený z vysoko odolnej EPO (extrudovaný polyolefín) peny s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstužami. V priekope je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-800 s trojlistou vrtuľou 10x6" a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným stabilizátorom výkonu BEC potrebným na poháňanie 7 serv na palube. Kryt kokpitu je odnímateľný, upevňuje sa pomocou kolíka vpredu a dvoch mechanických západiek vzadu. V priestore kabíny nájdete dostatok miesta pre napájací akumulátor a prijímač.
Krídlo modelu z peny EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na svojom mieste je upevnené pomocou skrutiek. Krídielka a klapky sú nezávisle ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami každé a sú tu funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá.
Chvostové plochy sú tiež vyrobené z penového EPO. Servá kormidiel a výškovky sú umiestnené v kýlovke a horizontálnom stabilizátore; kormidlá sú ovládané krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Podvozok je pevnej trojkolesovej konštrukcie s drôtom riadenou prednou nohou a duralovým hlavným podvozkom; všetky kolesá sú vybavené elegantnými aerodynamickými krytmi.
Model je poháňaný striedavým motorom triedy C3548-800 s regulátorom KAVAN R-50SB s 50 A.
Na napájanie modelu budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600-3300 mAh s nabíjateľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby ste dosiahli čo najlepšiu polohu ťažiska bez dodatočného zaťaženia.Na ovládanie modelu v núdzových situáciách si vystačíte so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií - v základnej verzii sú krídielka, klapky, smerovka a servo prednej nohy pripojené vždy len k jednému kanálu prostredníctvom káblovej dosky nainštalovanej v priestore kabíny. Táto doska zabezpečuje aj napájanie LED svetiel. Ideálne je samozrejme použiť aspoň sedemkanálovú počítačovú RC súpravu umožňujúcu nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami, čo je dnes možné aj s cenovo dostupnými modelmi Radiolink AT9S alebo AT10II alebo Futaba T6K alebo T10J. V tomto prípade musia byť servá krídielok a klapiek prepojené štyrmi samostatnými (15-30 cm) predlžovacími káblami. V príručke samozrejme nájdete dôkladnú tabuľku s osvedčenými predvolenými nastaveniami výchyliek kormidiel, takže B23 ľahko pripravíte na let, aj keď to môže byť váš prvý model s plnou mechanizáciou" krídla.
Stavebnica ARF obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z peny EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom, 7 servami a LED svetlami, prijímač KAVAN R8 a návod.
Upozornenie
Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pri prevádzke bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (bežných modelov lietadiel, multikoptér, dronov), ktoré majú hmotnosť viac ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný snímač schopný akýmkoľvek spôsobom zachytávať osobné údaje, povinní sa zaregistrovať (v Českej republike na Úrade pre civilné letectvo). Ďalšie informácie nájdete tu: Registrácia prevádzkovateľov a pilotov dronov
| Rozpätie [mm] | 1600 |
| Dĺžka [mm] | 1151 |
| Hmotnosť [g] | 2100 |
| Plocha krídla [dm2] | 36.8 |
| Vlastnosti | S,V,K(2),M,F(2),Luková noha |
| Obťažnosť konštrukcie | S0,S1 |
| Obťažnosť pilotáže | P2 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.