Polomaketa amerického cvičného lietadla, rozp. 2030 mm v rozsype pre dvojtakt 10-15 ccm alebo štvortakt 15-20 ccm. Klasická konštrukcia Balza/ľahká preglejka s predseknutými dielmi. Ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka, zaťahovací podvozok.Zobraziť celý popis

Dvojmiestne lietadlo Beechcraft T-34 Mentor založený na obľúbenej civilnej Bonanze, bol vyvinutý na prelome 40. a 50. rokov ako ekonomická náhrada legendárnych Texan pre elementárny výcvik pilotov US Air Force (T-34A) a US Navy (T-34B). Práve námorná "béčková" verzia je predlohou pre stavebnicu Top Flite. Mentory slúžili spoľahlivo dlhé roky, od polovice 70. rokov ich u US Navy nahrádzalo modernizované prevedení s turbovrtuľovým motorom T-34C Turbo Mentor, ktoré vydržalo dodnes.
Stavebnica amerického cvičného lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie v rozsype pre pohon dvojtaktným motorom 10-15 ccm alebo štvortaktom 15-20 ccm; motorový kryt ale priamo zvádza k montáži dvojvalcového štvortaktu, ako napr. ASP FT-160AR. Vzhľadom k priaznivému pomeru hmotnosti draka a nosnej plochy je vhodná aj na prestavbu na elektrický pohon motorom triedy AXI 4130 sa šesťčlánkovým Li-poly akumulátorom. "Desiatkový" Mentor zo série "Gold Edition" je ideálnym projektom pre modelára, ktorý má už skúsenosti so stavbou jednoduchších modelov v rozsype (ako je napr. ElectriCub, Piper 1:6 a pod.) A spoľahlivo zvláda lietanie s dolnoplošníkom s ovládanými krídelkami. Vďaka premyslenej "Interlocking" konštrukcii s dielami opatrenými výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako diely puzzle skladačky, ide stavba veľmi rýchlo a ľahko. Samozrejme, vzhľadom k veľkosti a tvarom modelu je to práca na viac ako len na pár večerov.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a ľahkej preglejky; stavia sa v dvoch poloviciach - dolnej a hornej. Priamo na pláne najprv zostavíte "jadro" tvorené priestorovou konštrukciou z preglejkových prepážok a balzových pozdĺžnikov, ktoré sa neskôr doplnia balzovým poťahom. Ľahko tak získate pevný a neskrútený základ konštrukcie, ku ktorému dolepíte poloprepážky a tuhý poťah hornej časti. Vďaka tomu nakoniec postavíte trup verne reprodukujúci oblé tvary skutočného stroja bez potreby nejakých špeciálnych prípravkov a šablón. Motor sa montuje v polohe naležato na nastaviteľné plastové lôžka na preglejkovu motorovú prepážku; kryt motora je zlepený z niekoľkých výliskov z odolného plastu. Priestor pre serva smerovky, výškovky a plynu sa nachádza v kabíne nad krídlom.
Jednodielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Stavbu veľmi uľahčujú montážne výstupky na rebrách zaručujúce vytvorenie rebier a odtokové hrany do správnej polohy. Krídlo sa stavia po jednotlivých častiach (centroplán a vonkajšie panely), po nalepení horného tuhého poťahu sa časti krídla spoja, zriadi do správneho vzopätia, zlepí epoxidom a dokončia nalepením spodného tuhého poťahu. Krídlo je k trupu upevnené kolíkmi a polyamidovými skrutkami. Krídelká a štrbinove vztlakové klapky sú ovládané nezávisle dvoma pármi serv prostredníctvom krátkych priamych drôtových ťahadiel. Klapky nie sú z funkčného hľadiska nevyhnutne nutné (bez klapiek je vzlet o niečo dlhší a pristátie prebieha pri trochu vyššej rýchlosti), ale samozrejme významne zvyšujú maketový dojem.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom. Stavajú sa podobnou technikou ako krídlo; vďaka rebrám s montážnymi výstupkami opäť staviate jednoducho na rovnej ploche, bez potreby prípravkov a šablón.
Trojkolesový podvozok s riaditeľnou prednou nohou môže byť buď pevný drôtový (drôtové nohy sú dodávané v stavebnici), alebo zaťahovací. Môžete použiť napr pneumatický trojkolesový zaťahovací podvozok Eurokit pre modely do 5 kg. Každopádne, rozhodnutie, aký typ podvozku použijete, je potrebné urobiť ešte pred začiatkom stavby krídla aj trupu. Ak bude zaťahovací, je nutné ho mať k dispozícii ihneď na začiatku, pretože takmer určite budú potrebné úpravy (hoci neveľké) konštrukcie krídla oproti stavebnému plánu. Ak máte k dispozícii len nepríliš rovnú trávnatú vzletovú dráhu, odporúčame uspokojiť sa z prevádzkových dôvodov radšej s pevným podvozkom.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou - napr. MonoKote ponúkajúcou širokú škálu farebných odtieňov a možnosť jednoduchého vytvárania pruhov a iných doplnkov pomocou samolepiacej fólie MonoKote Trim.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej štvorkanálovú RC súpravu; ak sa rozhodnete pre funkčné vztlakové klapky a zaťahovací podvozok, chce to najmenej šesť- alebo sedemkanálovú RC súpravu. Pre krídelká, klapky a plyn vyhovejú bežné štandardné serva s ťahom 3-4 kg.cm, pre smerovku a výškovku by ste mali použiť silnejšie 5-6 kg.cm serva.
Maketový vzhľad modelu môžete vylepšiť použitím doplnkovej súpravy Top Flite "Maketové vybavenie kabíny T-34 Mentor 90".
Stavebnica obsahuje: predseknuté balzové a preglejkové diely, balzové nosníky a dosky na tuhý poťah, plastový kryt motora, kryt kabíny, súpravu príslušenstva, drôtový hlavný podvozok a drôtovú prednú nohu, staviteľné motorové lôžko arch samolepiacich obtlačkov, stavebný plán v mierke 1:1 a návod
| Rozpätie [mm] | 2032 |
| Dĺžka [mm] | 1595 |
| Hmotnosť [g] | 4540 - 6350 |
| Plocha krídla [dm2] | 66.1 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,P,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S3,S4 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | Twin 4T | |
| Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR | ASP FT-160AR |
| Vrtuľa | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" | MA 16x8" |
| Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 | 500-600 |
| Serva | 3-5x HS-422 alebo HS-430BH (K,F,M), 2x HS-645MG alebo HS-5496MH (S+K), 1x HS-81 pre ventil zaťahovacieho podvozku | ||||
| RC súprava | min. 4 kanály, ale radšej 6-7 kanálová počítačová | ||||
Dvojmiestne lietadlo Beechcraft T-34 Mentor založený na obľúbenej civilnej Bonanze, bol vyvinutý na prelome 40. a 50. rokov ako ekonomická náhrada legendárnych Texan pre elementárny výcvik pilotov US Air Force (T-34A) a US Navy (T-34B). Práve námorná "béčková" verzia je predlohou pre stavebnicu Top Flite. Mentory slúžili spoľahlivo dlhé roky, od polovice 70. rokov ich u US Navy nahrádzalo modernizované prevedení s turbovrtuľovým motorom T-34C Turbo Mentor, ktoré vydržalo dodnes.
Stavebnica amerického cvičného lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie v rozsype pre pohon dvojtaktným motorom 10-15 ccm alebo štvortaktom 15-20 ccm; motorový kryt ale priamo zvádza k montáži dvojvalcového štvortaktu, ako napr. ASP FT-160AR. Vzhľadom k priaznivému pomeru hmotnosti draka a nosnej plochy je vhodná aj na prestavbu na elektrický pohon motorom triedy AXI 4130 sa šesťčlánkovým Li-poly akumulátorom. "Desiatkový" Mentor zo série "Gold Edition" je ideálnym projektom pre modelára, ktorý má už skúsenosti so stavbou jednoduchších modelov v rozsype (ako je napr. ElectriCub, Piper 1:6 a pod.) A spoľahlivo zvláda lietanie s dolnoplošníkom s ovládanými krídelkami. Vďaka premyslenej "Interlocking" konštrukcii s dielami opatrenými výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako diely puzzle skladačky, ide stavba veľmi rýchlo a ľahko. Samozrejme, vzhľadom k veľkosti a tvarom modelu je to práca na viac ako len na pár večerov.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a ľahkej preglejky; stavia sa v dvoch poloviciach - dolnej a hornej. Priamo na pláne najprv zostavíte "jadro" tvorené priestorovou konštrukciou z preglejkových prepážok a balzových pozdĺžnikov, ktoré sa neskôr doplnia balzovým poťahom. Ľahko tak získate pevný a neskrútený základ konštrukcie, ku ktorému dolepíte poloprepážky a tuhý poťah hornej časti. Vďaka tomu nakoniec postavíte trup verne reprodukujúci oblé tvary skutočného stroja bez potreby nejakých špeciálnych prípravkov a šablón. Motor sa montuje v polohe naležato na nastaviteľné plastové lôžka na preglejkovu motorovú prepážku; kryt motora je zlepený z niekoľkých výliskov z odolného plastu. Priestor pre serva smerovky, výškovky a plynu sa nachádza v kabíne nad krídlom.
Jednodielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Stavbu veľmi uľahčujú montážne výstupky na rebrách zaručujúce vytvorenie rebier a odtokové hrany do správnej polohy. Krídlo sa stavia po jednotlivých častiach (centroplán a vonkajšie panely), po nalepení horného tuhého poťahu sa časti krídla spoja, zriadi do správneho vzopätia, zlepí epoxidom a dokončia nalepením spodného tuhého poťahu. Krídlo je k trupu upevnené kolíkmi a polyamidovými skrutkami. Krídelká a štrbinove vztlakové klapky sú ovládané nezávisle dvoma pármi serv prostredníctvom krátkych priamych drôtových ťahadiel. Klapky nie sú z funkčného hľadiska nevyhnutne nutné (bez klapiek je vzlet o niečo dlhší a pristátie prebieha pri trochu vyššej rýchlosti), ale samozrejme významne zvyšujú maketový dojem.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom. Stavajú sa podobnou technikou ako krídlo; vďaka rebrám s montážnymi výstupkami opäť staviate jednoducho na rovnej ploche, bez potreby prípravkov a šablón.
Trojkolesový podvozok s riaditeľnou prednou nohou môže byť buď pevný drôtový (drôtové nohy sú dodávané v stavebnici), alebo zaťahovací. Môžete použiť napr pneumatický trojkolesový zaťahovací podvozok Eurokit pre modely do 5 kg. Každopádne, rozhodnutie, aký typ podvozku použijete, je potrebné urobiť ešte pred začiatkom stavby krídla aj trupu. Ak bude zaťahovací, je nutné ho mať k dispozícii ihneď na začiatku, pretože takmer určite budú potrebné úpravy (hoci neveľké) konštrukcie krídla oproti stavebnému plánu. Ak máte k dispozícii len nepríliš rovnú trávnatú vzletovú dráhu, odporúčame uspokojiť sa z prevádzkových dôvodov radšej s pevným podvozkom.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou - napr. MonoKote ponúkajúcou širokú škálu farebných odtieňov a možnosť jednoduchého vytvárania pruhov a iných doplnkov pomocou samolepiacej fólie MonoKote Trim.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej štvorkanálovú RC súpravu; ak sa rozhodnete pre funkčné vztlakové klapky a zaťahovací podvozok, chce to najmenej šesť- alebo sedemkanálovú RC súpravu. Pre krídelká, klapky a plyn vyhovejú bežné štandardné serva s ťahom 3-4 kg.cm, pre smerovku a výškovku by ste mali použiť silnejšie 5-6 kg.cm serva.
Maketový vzhľad modelu môžete vylepšiť použitím doplnkovej súpravy Top Flite "Maketové vybavenie kabíny T-34 Mentor 90".
Stavebnica obsahuje: predseknuté balzové a preglejkové diely, balzové nosníky a dosky na tuhý poťah, plastový kryt motora, kryt kabíny, súpravu príslušenstva, drôtový hlavný podvozok a drôtovú prednú nohu, staviteľné motorové lôžko arch samolepiacich obtlačkov, stavebný plán v mierke 1:1 a návod
| Rozpätie [mm] | 2032 |
| Dĺžka [mm] | 1595 |
| Hmotnosť [g] | 4540 - 6350 |
| Plocha krídla [dm2] | 66.1 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,P,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S3,S4 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| Sport 2T | Akro 2T | Sport 4T | Akro 4T | Twin 4T | |
| Motor | ASP S61A | ASP S91A | ASP FS-91AR | ASP FS-120AR | ASP FT-160AR |
| Vrtuľa | MA 12x6" | MA 13x6-8" | MA 13x8" | MA 15x8" | MA 16x8" |
| Nádrž (ccm) | 300-350 | 400-500 | 300-350 | 400-500 | 500-600 |
| Serva | 3-5x HS-422 alebo HS-430BH (K,F,M), 2x HS-645MG alebo HS-5496MH (S+K), 1x HS-81 pre ventil zaťahovacieho podvozku | ||||
| RC súprava | min. 4 kanály, ale radšej 6-7 kanálová počítačová | ||||
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.