Značka: Tecnomodel | Kód produktu: WH-TMD18-066C |
Zodpovednosť za vady: 2 roky |
Pre Ferrari bol model 500 F2 mimoriadne dôležitým jednomiestnym vozidlom, pretože bol prvým vozidlom s iným ako dvanásťvalcovým motorom a pretože umožnil Albertovi Ascarimu stať sa prvým majstrom sveta F1 s maranellskou spoločnosťou. Formula 1, ktorá sa zrodila v roku 1950, sa už koncom roka 1951 nachádzala v technickej kríze, najmä v dôsledku odstúpenia automobilky Alfa Romeo. Medzinárodná federácia preto rozhodla, že v roku 1952 budú môcť v šampionáte štartovať vozidlá formuly 2. Ferrari už mohlo počítať s vhodným motorom, radovým štvorvalcom, ktorý navrhol Aurelio Lampredi vo verziách 2,5 a 2 litre. Nový automobil, nazvaný 500 F2, nemal v rokoch 1952 a 1953 prakticky žiadnu konkurenciu a získal 14 víťazstiev z 15 grands prix. Ascari bol v oboch sezónach majstrom sveta. Mike Hawthorn a Piero Taruffi tiež vyhrali s 500 F2. Pre rýchle okruhy bola navrhnutá aj špeciálna, dlhšia aerodynamická predná časť. Štvorvalcový motor s objemom 1985 cm3 , ktorý v roku 1952 dosahoval výkon približne 165 k, bol v roku 1953 zvýšený na 185 k. Dominanciu modelu 500 F2 prerušila až zmena predpisov na konci roka 1953, ktorá stanovila maximálny zdvihový objem pre jednovalcové motory na 2500 cm3 , čím sa model 500 F2 úplne vyradil z hry.
Parametre | |
---|---|
Mierka: | 1/18 |
Časové zaradenie: | 1952 |
Limitovaná edícia: | |
Značka vozidla: | Ferrari |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.