Značka: TORRO | Kód produktu: PM-TOR11405-CA |
Zodpovednosť za vady: 2 roky | EAN: 4250229628547 |
Panther F bol planovanou modifikáciou Panthera V
Panzerkampfwagen V Panther (SdKfz 171) bol nemecký tank vyrábaný v rokoch 1943 – 1945. Predstavoval nemeckú reakciu na sovietsky tank T-34/76. Prekonával ho ako silou panciera, tak aj výkonnosťou a presnosťou dela 7,5 cm KwK 42 L/70. Tento náskok však bol čoskoro z veľkej časti dohnaný novou verziou T-34/85. Panther je všeobecne považovaný za jeden z najlepších stredných tankov druhej svetovej vojny.
Jeho vývoj začal v dôsledku skúseností nemeckej armády na východnom fronte. Tam nemecké tanky narazili na sovietske stredné tanky T-34 a ťažšie KV-1, ktoré nemecké „Panzery“ v mnohých ohľadoch prevyšovali. Ani neskôr nasadený Pz IVF s dlhým kanónom si v boji s protivníkmi nemohol byť istý víťazstvom. Nemecké tanky boli v porovnaní so sovietskou technikou slabo pancierované a pancierové plechy boli skoro kolmé, čo veľmi znižovalo ich balistickú odolnosť.
Vývojom nového stredného tanku bola poverená firma MAN na čele s hlavným konštruktérom Ing. Paulom Wiebickim. Tá už 17 týždňov po začiatku práce na projekte vyrobila 3. februára 1942 prvý prototyp tanku Panther. Trup a veža mali zváranú konštrukciu z oceľových plátov. Veža so šesťuholníkovým pôdorysom bola umiestnená v blízkosti ťažiska, otáčala sa spolu so sedadlami posádky, buď hydraulicky, alebo v prípade zlyhania ručne. V zadnej časti pancierovania veže bol kruhový únikový otvor. Na vrchu boli umiestnené periskopy, ventilátor a veliteľská vežička. Čelo veže malo hrúbku 80 až 110 mm, boky 45 mm. Čelný trup bol chránený pancierovaním hrubým 60 až 80 mm, ktorého účinnosť zvyšovalo sklonenie pod uhlom 35° od vertikály. Bočné a zadné steny korby niesli 40 – 50 mm panciere. Dno korby a vrch veže mali hrúbku 16 mm. Podvozok sa skladal z ôsmich pojazdových kolies, z napínacieho a hnacieho kolesa v dvoch radoch. Pásy sa skladali z 86 článkov a ich šírka bola 660 mm. Tank bol kvalitne odpružený a poskytoval veľký komfort. Výzbroj tvoril 75 mm kanón 7,5 cm KwK 42 L/70 vybavený úsťovou brzdou a dvomi guľometmi MG 34. Prvých 250 kusov tanku Panther bolo poháňaných dvanásťvalcovým benzínovým motorom Maybach HL 210 P30 (rovnaký sa používal napríklad aj pre tank (650 koní) pri 3000 ot./min a mal tri jednoduché vzduchové filtre. Od mája 1943 však boli Panthery osadzované dvanásťvalcom Maybach HL 230 P30 s obsahom 23,1 litra, ktorý už disponoval silou 515 kW (700 koní). Na úsporu materiálu bol blok motora vyrábaný v HL 210 z hliníka nahradený liatinovým blokom. Na zlepšenie odstraňovania prachových nečistôt boli použité dva viacstupňové „cyklónové“ vzduchové filtre. Napriek kvalite konštrukcie pohonnej jednotky musel byť vďaka použitiu benzínu nízkej kvality výkon motora znížený. S nádržou s kapacitou 730 litrov paliva bol dojazd tanku 200 km na pevných komunikáciách a iba 120 km v teréne.
Skúšky prototypu sa realizovali na skúšobnom polygóne Berka v durynskom Eisenachu. Už v júni 1942 vydal minister hospodárstva Tretej ríše Albert Speer pokyn na výrobu 250-kusovej série v závodoch Man, Daimler-Benz, Henschel a MNH. Prvé sériové stroje k útvarom prišli v januári 1943.
Verný detailom v mierke 1 : 16
S hmotnosťou okolo šesť kilogramov je Panther F ideálny pre náročného zákazníka. V profesionálnej edícii sa vyznačuje vynikajúcou kvalitou farby airbrush, technológiou dosiek plošných spojov 2,4 GHz a novým reproduktorom. Tento model má vynikajúce jazdné vlastnosti, širokú škálu funkcií a realistický zvuk. Vysokokvalitné pásy, hnacie a vodiace kolesá s valčekmi, ako aj spodná časť trupu a bojová veža sú vyrobené z kovu. Veľa malých dielov a rôznych samolepiek dokonale završuje repliku modelu.
Ovládanie a funkcie
Výkonný model tanku má RC ovládanie 2,4 GHz. Vozidlo je vybavené IR bojovým systémom, takže sú možné bitky s vozidlami z rovnakej série. Motory s optimalizovaným krútiacim momentom dodávajú modelu Panther F presnú a plynulú jazdu. Kovové prevody s robustnými prevodmi a vylepšeným prevodom zaisťujú vyšší výkon. Vďaka proporcionálnemu ovládaniu sa môžete s tankom priblížiť veľmi pomaly a plynule zvyšovať rýchlosť. Panther F sa pohybuje dopredu a dozadu s otočením doľava a doprava. Je možné ho tiež na mieste otočiť doľava alebo doprava. Môžete zdvihnúť a spustiť delo a otočiť vežu o 360 stupňov. Realistický zážitok završujú rôzne zvuky motora, spätný záklz hlavne, záblesk hlavne a dym z výfuku.
Obsah balenia a technické parametre/funkcie
Parametre | |
---|---|
Kompletná súprava pripravená na jazdu : | |
Odporúčaný vek od: | 14 rokov |
Mierka: | 1/16 |
Maskovanie: | kamufláž |
Typ tanku: | Panther |
Bojový systém: | Infra - IR |
Hmotnosť: | 5700 g |
Akumulátor a nabíjanie | |
Akumulátor súčasťou balenia: | |
Nabíjačka súčasťou balenia: | |
Výmenný akumulátor: | |
Spôsob nabíjania: | 230 V |
Typ: | NiMH |
Napätie: | 7,2 V |
Ovládanie modelu | |
Frekvencia: | 2,4 GHz |
Batérie do vysielača súčasťou balenia: | |
Vysielač: | pákový |
Vlastnosti modelu | |
Zvukové efekty: |
V prípade nižšej hodnoty objednávky môžete využiť dopravu už od 3,50 €.
Predlžujeme možnosť výmeny alebo vrátenia nepoškodeného tovaru na 90 dní.
Neviete si s niečím rady? Navštívte našu RC poradňu alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme.
Pokazil sa váš model? Nielen pre našich zákazníkov zaisťujeme pozáručný servis RC modelov.
Vyberte si z jednej z najširších ponúk RC modelov, príslušenstva a náhradných dielov v SR.
Dôverujte profesionálom. Už viac ako 10 rokov sa venujeme predaju, servisu a testovaniu RC modelov.